MC del 1

Jag var 18 år och skulle börja mitt tredje år på gymnasiet. Mina betyg var hyfsade och ja hade börjat komma igång m plugget på ett vettigt sätt. Umgicks mkt m en kompis från Chile och hon tog m mig på deras nationaldagsfirande. Exotiskt o spännande tyckte ja de va och där träffade ja MC. Han var bror m en klasskompis till oss. Va eg inte så jätteintresserad men som ja tidigare berättat så var han väldigt envis och ihärdig. Han fick mitt nummer och ett par dagar senare så ringde han. Väldigt trevlig och artig och det tog inte många dagar innan vi inlett ngt...men ja kände att ja tyckte de va för intensivt och allt gick väldigt fort. Minns att jag gav honom ett kort brev där jag skrev att ja ville avsluta allt. Detta höll väl i tre dagar o sen va han igång igen.

"Jag flyttade alltså in hos MC i januari. Vi var lite osäkra på hur det verkligen skulle funka, men allt har gått över förväntan. Visst har vi haft våra duster, men trots alla hot om att vi ska göra slut så löser det sig alltid."

Som ja oxå sagt så hade ja verkligen inte bra självförtroende. De räckte alltså m att han berättade hur vacker ja va el andra ytliga saker så va de kört. Snart hade ja fallit och ist för att leta efter egen lägenhet flyttade ja in hos honom. I o med detta började de bli väldigt enkelt att ta sovmorgnar, hoppa över vissa lektioner osv. Han jobbade skift o ja hängde snart på hans dygnsrytm. Dessutom va han deltidsmusiker vilket genast påverkade mig på två sätt.

Det första va att mina musikämnen i skolan gick allt sämre. Va inte så jättebra men med lite övning hade ja nog kunnat bli ok. Lite fniss el nåt kvävt skratt räckte för att ja la ner mina hemmaövningar direkt. Att han sen kunde säga att han ville lära mig dansa salsa och sen i nästa mening kalla mig för stel o tråkig svensk gjorde väl inte saken bättre.

Den andra saken var att då han ofta va ute o spelade på helgerna o vi inte hade så mkt pengar över så stannade ja hemma alltmer o skärmade av mig från mina vänner. Vissa kallade han även direkt olämpliga och mer el mindre förbjöd mig att träffa dem. O självklart började detta inte förrän ja hade fallit för honom! Ja skulle ta hand om honom för de e kvinnans lott och då han va borta så fick ja sköta hemmet. Förtäckta hot (skulle ja kalla dem idag) som att om jag inte gjorde som han sa så skulle han lämna mig. Snacka om att kärleken är blind!

Naturligtvis skedde allt succesivt o ja anade aldrig hur fast ja blev. I princip det enda sociala liv vi hade var m hans familj. Väldigt misstänksamma mot mig i början och flera gånger kallades jag för fel namn eftersom han varit tillsammans SÅÅ länge m sin förra tjej. Ny information dök alltid upp. Som tex att han hade en son i Chile! Ingen berättade ngt och de pratade alltid spanska m varann vilket gjorde mig extra utanför. Där gjorde ja små försök att lära mig o prata lite på deras språk men PANG så va ju "kära" svägerskan o hennes syster där o klankade. Själv kunde de knappt ngn svenska men ja mobbades för min dåliga spanska!
   Lärde mig ju dock efterhand att iaf förstå och de va ju så ja började ana att allt inte stod rätt till. Lösryckta fraser och ord gjorde att ja fick reda på tex vad de eg tyckte om mig. Inte kul för en ung tjej som redan va nedtryckt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0