Tom...

Känner mig lite tom nu på morgonkvisten. Har sovit helt ok o lämningen på dagis gick bra o frukosten e avklarad..
Känner mig lite förlamad av allt strul ang skola o csn. Ja vet att i princip alla har problem me dem, men detta övergår  mitt förstånd. Visst e de fantastiskt att vi lever i ett land där man får låna pengar till studier, men reglerna e svart eller vitt, inga gråzoner alls. Så en person som pluggar en sammanhållen utbildning på nga år och vi som väljer att ta tjänstledigt från våra jobb har samma utgångsläge.
   Med skillnaden att jag som arbetat har under sommaren redan tjänat min maxsumma. I december får ja endast ett par tusenlappar, men ja får INTE jobba extra för att få ihop pengar t hyran? Ekorrhjul deluxe!!! Men from januari e ja på noll igen så då har ja samma utgångsläge som alla andra. Borde det inte börja räknas from sista arbetdagen el nåt sånt, men men...man ska va nöjd m de man får o bla bla bla...

Oj! Nu ringde telefonen o de va W...Hon fixar en bil o ja kör. Så nu ska vi tillbringa helgen i skärgården i deras hus där. Blev lite spontant o därmed en del o fixa :o)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0