Stolt o modig

Helt fantastiskt! Ja e SÅÅ stolt över mig själv! Säkert många som tycker att detta inte e nåt men för MIG va detta en enorm seger!!! O bäst av allt....ja kommer att göra de IGEN!

Så va va de nu ja gjorde då?? Jo ja gick på bio.....helt ensam!!! Ja kunde gå dit, njuta av filmen, småle åt mig själv i min ensamhet åt mitt mod, gå ut efteråt o tokle åt hur bra ja mådde. Ja va personen som bröt sig loss från normen o gjorde nåt åt sig själv....el ja, ja....så stort va de väl inte men man kan ju inte som ensamstående mamma bara säga byebye åt allt o bara dra utomlands i ett år för att meditera o finna sig själv lixom...

Men man får finna sina egna sätt. Man får hitta SITT sätt i SIN vardag om man inte kan sticka t Bali.... Jag kämpar varje dag m mitt liv. Mitt förflutna som samtidigt som det skadat mig t tusen gjort mig t den ja e idag, min vardag  o mina relationer. För att hitta sig själv krävs nog mest tålamod tror ja ofta. O ett par ton mod ovanpå det för de e ingen dans på rosor att hitta sina mina gränser, att ta reda på va JAG tycker egentligen, veta va JAG gillar för mat, musik, film osv.... Har ju alltid varit nån annan till lags.

Många ggr har ja brutit mot de "normala" för ja vet inte alltid var MINA gränser går än. Kämpar ff m detta o här hade vi en fasa som ja haft i över tio år. Man KAN inte äta ute själv, fika, gå på bio.... Men visst kan man!!!

Inatt kommer ja somna m ett leende på läpparna för första gången på länge....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0