Kraft

Ringde min lilla tjej för 1 1/2 timme sen. Inget svar...kan ju inte vara säker men pappan gör så varje gång han o ja e oense. Då svarar han inte i tel. E han upptagen får han ju ringa tebax, om de tex va mitt i maten el nåt. Men just nu e han irriterad för ja har sagt va ja tycker o över att ja undrar när han tänker flytta. Han sa i höstas att han senast ska flytta i slutet av denna sommar, men att de även kunde bli tidigare. På familjerättsbyrån rådde hon då honom att informera mig löpande om va som händer så ja får en möjlighet o planera. Min chef undrar ju eftersom ja har specialschema o de spricker ju totalt om ja ska va heltidsförälder.

Lättare o ta detta idag dock för idag har ja haft en egendag. Gick min långa proemnad vid havet. Det stormade o snöade o när vågorna slog mot stenarna så slog vattnet över kanten o vinden förde det vidare rakt i ansiktet på mig. Havet ger mig kraft o ro! Perioder då ja har möjlighet att gå ner t vattnet varje dag då mår ja som bäst. Har mina små smultronställen där ja bara kan stänga av allt runtomkring. Inte lätt o hitta dessa när man bor i en stor stad m mkt folk o buller överallt. Även runt stränderna här brukar de va rätt överbefolkat, men tack o lov e de som sagt stort så de går faktiskt o hitta sina små platser.

Idag har ju dessutom varit kickstarten för mitt nya hälsosamma liv. E väl ingen jättefan av dieter av olika slag men ja bestämde mig efter månader av uppgång att köpa Nutrilett. Tror att om man hoppas för mkt på dessa pulver funkar de inte o dessutom går man nog upp igen efteråt. Men ja ser de som en spark i rumpan! Om de funkar fixar ja nåt kilo nu första veckan så ja blir peppad att fortsätta. Vill börja springa men ja orkar lixom inte bära min kropp.... Har dock varit tufft för det är ju verkligen ingen stor mängd man ska få i sig. Imorrn jobbar ja¨o då måste ja nog fylla ut m lite annat för annars finns de risk att ja svimmar...

Nu ska ja ta hand om all tvätt ja slängt överallt o sen blir de en kopp Kvällsro o sen kan ja sova m gott samvete!


Kommentarer
Postat av: Jammy

KVÄLLSRO DELUXUS

2010-09-05 @ 02:44:01
Postat av: Anonym

Behöver nog två liter av de nu....

2010-09-14 @ 00:48:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0