Sista dan

Sådärja...nu har det gått två veckor av semester. Hade tänkt skutta ur sängen och börja dagen m en promenad, men fyyyy. Här skuttas det INTE idag! Har ingen lust alls och inatt började ja sy lite på mina gardinder som legat i över ett år i sylådan. Ska nog ta o fixa lite me detta. Kul om man kunde fått lite gjort för ångesten inför morgondagen lär väl kännas lite framåt kvällen.
   Inte för att ja inte VILL t mitt jobb. Har världens roligaste jobb där ja enligt både andra, mig själv ibland stannat alldeles för länge. 10 år nu.... Men att träffa olika människor varje dag o aldrig riktigt veta vad som ska hända samtidigt som alla har sina klara uppgifter som väntar... Tryggt men ändå kul o spännande. Och att sen få kombinera intresse o arbete...inte dumt de heller.
   Har börja fundera lite på vad jag annars skulle kunna tänka mig att tjäna pengar på. Har så svårt att se mig själv i ngn annan sits bara. Men ja står inför en förändring privat som gör att ja börjat fundera på vilka jobb man har som är mån-fre o där man aldrig slutar senare än 17.00... Jag har just nu min dotter varannan vecka. Men hennes pappa ska flytta m sin nya familj norrut i Sverige och då blir ju genast vår situation lite annorlunda. Just nu ser mitt schema ut så att den veckan hon e hos mig jobbar ja relativt lite. Men det betyder ju att den veckan ja INTE har henne jobbar ja som en galning! Min chef har kommit på en tillfällig lösning men den funkar kanske till i sommar el nåt.... Ja vi får väl se. Ska kontakta familjerådgivningen och se om dom kan hjälpa mig m lite tips...
    Många turer där i samband m separationen o ja känner väl inte nåt jätteförtroende för dem vi träffade. Men ja har hört att ja kan gå dit själv o då får man kanske lite mer konkreta tips som JAG har nytta av. Sist handlade de mkt om vårt förflutna, sen hur vi skulle hitta tebax t varann o sen hur vi skulle hantera vår nya situation...
   Ja, ja får väl se vart detta landar. Drar mig inte för o kontakta advokat om ja måste. Slipper dock gärna då ja vet att de tar en del tid. O tid vet ja ju inte om ja har mkt...vet inte alls när dom ska flytta o han vägrar berätta dessutom. Har hört rykten men nån säger maj o nån säger i slutet av sommaren... Lite svårt o planera när man inget vet. Trist bara att han sitter på all info men inget säger t mig bara för att han INTE KÄNNER för det.... suck!

Nä nu får ja göra ett litet ryck här! man vet ju inte om de händer nåt kul senare i em.. :o) 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0